Pidamatus – sissejuhatus

Igal neljandal üle 40-aastasel mehel* esineb põiepidamatust, teisisõnu inkontinentsust. Parim viis lahenduse leidmiseks on teada saada, mis pidamatus on.

Igal neljandal mehel esineb põiepidamatust

*2012. aastal SCA läbi viidud uuringu järgi, kus uuriti üle 40-aastaseid mehi USAs, Ühendkuningriigis, Saksamaal, Itaalias, Venemaal ja Mehhikos. Kogutud andmed ei ole avaldatud.

Pidamatuse kõige levinumad tüübid

Pidamatuse tüüpe on palju, aga kõige levinumad neist on sundinkontinents ja urineerimisjärgne järeltilkumine (nii vahetult urineerimise järel kui pärast urineerimistegevuse lõpetamist). Ei ole harv ka see, kui tegemist on nende kahe tüübi kombinatsiooniga. Teisteks inkontinentsuse tüüpideks on ülevoolupidamatus (tahtest sõltumatu lekkimine täis põie korral, sagedaseks põhjuseks probleemid suurenenud eesnäärmega) ja stressinkontinents. Parim viis oma inkontinentsuse tüübi kindlaks tegemiseks on arsti poole pöördumine, et leida õige ravi. Arsti konsultatsioon aitab välistada ka selle, et põiepidamatuse näol võiks olla tegemist muude probleemide kõrvalnähuga.

Sundinkontinents

Sundinkontinents tähendab tahtest sõltumatut uriini lekkimist koos tugeva urineerimistungiga. Seda seisundit võivad põhjustada erinevad faktorid. Üks peamisi põhjuseid on see, kui põie lihased ehk detruusorlihased, mis on tahtele alluvad lihased, on üliaktiivsed ja põhjustavad tahtmatuid kokkutõmbeid. Selle tulemusena edastavad närvid ajule signaale, mis tekitavad urineerimisvajaduse tunde siis, kui seda tegelikult pole. Mõningatel juhtudel võib selle põhjuseks olla põletikust või neerukividest tulenev põieärritus. Seisund võib tekkida ka närvide või ajuga seotud haiguste (insult, Parkinsoni tõbi või sklerosis multiplex) tüsistusena.

Stressinkontinents

Stressinkontinents tähendab tahtest sõltumatut uriini lekkimist põiele mõjuva jõu või pingutuse (nagu köhimine, naermine või aevastamine) tagajärjel. Sulgurlihas või vaagnapõhjalihased ja põit toetavad ligamendid on liiga nõrgad, et uriini põies hoida. Seda tüüpi pidamatust esineb peamiselt naistel, ent umbes 1% meestest võib seda kogeda eesnäärme operatsiooni järgselt.

Kuidas ravida

On erinevaid viise, kuidas suurendada kontrolli põie üle. Vaagnapõhjalihaste harjutuste tegemine ja teatud muudatuste sisseviimine oma toitumises on kaks varianti. Parim viis kontrolli tagasi saamiseks on konsultatsioon arstiga, et leida enda jaoks õige ja parim lahendus.

Samuti oled teretulnud tutvuma meie lehel leiduvate harjutuste, nippide ja nõuannetega.

*2012. aastal SCA läbi viidud uuringu järgi, kus uuriti üle 40-aastaseid mehi USAs, Ühendkuningriigis, Saksamaal, Itaalias, Venemaal ja Mehhikos. Kogutud andmed ei ole avaldatud.

How to get better

There are different ways to improve your bladder control. Diagnosing and treating an enlarged prostate is one of the most important. Doing pelvic floor exercises and restricting your intake of alcohol and caffeine are two more examples. The best way to start regaining control is to consult your doctor so that you can find the best solution for your specific situation.

You can also find more helpful tips and advice as well as useful exercises on our website. 

Choosing the right product

Knowing which products work best for you is crucial. Over the years we’ve helped millions of men worldwide manage their incontinence and feel in control. You can join them by simply choosing the right absorbent product for your needs. 

* Based on survey conducted by Essity in 2012, with men over 40 in the US, UK Germany, Italy, Russia and Mexico. Data on file not published.

Seotud artiklid

Pidamatus – sissejuhatus

Igal neljandal üle 40-aastasel mehel* esineb põiepidamatust, teisisõnu inkontinentsust. Parim viis lahenduse leidmiseks on teada saada, mis pidamatus on.

Vaagnapõhjalihaste harjutused

Kontrolli põie üle saab paremaks muuta õigete harjutuste abil. Vaagnapõhjalihaste harjutused, mida kutsutakse ka Kegeli harjutusteks, aitavad ära hoida, vähendada või toime tulla põiepidamatusega.