Pidamatus – sissejuhatus


Igal neljandal üle 40-aastasel mehel* esineb põiepidamatust, teisisõnu inkontinentsust. Parim viis lahenduse leidmiseks on teada saada, mis pidamatus on.

Igal neljandal mehel esineb põiepidamatust

Pidamatuse kõige levinumad tüübid

Pidamatuse tüüpe on palju, aga kõige levinumad neist on sundinkontinents ja urineerimisjärgne järeltilkumine (nii vahetult urineerimise järel kui pärast urineerimistegevuse lõpetamist). Ei ole harv ka see, kui tegemist on nende kahe tüübi kombinatsiooniga. Teisteks inkontinentsuse tüüpideks on ülevoolupidamatus (tahtest sõltumatu lekkimine täis põie korral, sagedaseks põhjuseks probleemid suurenenud eesnäärmega) ja stressinkontinents. Parim viis oma inkontinentsuse tüübi kindlaks tegemiseks on arsti poole pöördumine, et leida õige ravi. Arsti konsultatsioon aitab välistada ka selle, et põiepidamatuse näol võiks olla tegemist muude probleemide kõrvalnähuga.


Sundinkontinents

Sundinkontinents tähendab tahtest sõltumatut uriini lekkimist koos tugeva urineerimistungiga. Seda seisundit võivad põhjustada erinevad faktorid. Üks peamisi põhjuseid on see, kui põie lihased ehk detruusorlihased, mis on tahtele alluvad lihased, on üliaktiivsed ja põhjustavad tahtmatuid kokkutõmbeid. Selle tulemusena edastavad närvid ajule signaale, mis tekitavad urineerimisvajaduse tunde siis, kui seda tegelikult pole. Mõningatel juhtudel võib selle põhjuseks olla põletikust või neerukividest tulenev põieärritus. Seisund võib tekkida ka närvide või ajuga seotud haiguste (insult, Parkinsoni tõbi või sklerosis multiplex) tüsistusena.


Stressinkontinents

Stressinkontinents tähendab tahtest sõltumatut uriini lekkimist põiele mõjuva jõu või pingutuse (nagu köhimine, naermine või aevastamine) tagajärjel. Sulgurlihas või vaagnapõhjalihased ja põit toetavad ligamendid on liiga nõrgad, et uriini põies hoida. Seda tüüpi pidamatust esineb peamiselt naistel, ent umbes 1% meestest võib seda kogeda eesnäärme operatsiooni järgselt.


Kuidas ravida

On erinevaid viise, kuidas suurendada kontrolli põie üle. Vaagnapõhjalihaste harjutuste tegemine ja teatud muudatuste sisseviimine oma toitumises on kaks varianti. Parim viis kontrolli tagasi saamiseks on konsultatsioon arstiga, et leida enda jaoks õige ja parim lahendus.

Samuti oled teretulnud tutvuma meie lehel leiduvate harjutuste, nippide ja nõuannetega.


*2012. aastal SCA läbi viidud uuringu järgi, kus uuriti üle 40-aastaseid mehi USAs, Ühendkuningriigis, Saksamaal, Itaalias, Venemaal ja Mehhikos. Kogutud andmed ei ole avaldatud.

Seotud artiklid

Põiepidamatus ja sotsiaalne aktiivsus

Tihti on meestel, kel esineb põiepidamatust, muresid seoses seltskondlike tegevustega. Hirm põiepidamatuse ees võib olla takistuseks, aga kui sul on hästi läbimõeldud tegutsemiskava, siis oled lekete eest kaitstud ja võid tunda end enesekindlalt.

Aktiivne eluviis ja põiepidamatus

Olenemata pidamatuse tüübist, saad sa jätkuvalt olla oma elu peremees, selleks on palju võimalusi.

Tüübid ja põhjused

Mis põhjustab põiepidamatust ja millised on selle tüübid?

Põiepidamatuse tüübid ja põhjused

Korduma kippuvad küsimused

PROOVI TASUTA

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.